.fb_like_box { margin-top:10px; -moz-border-radius:10px 10px 10px 10px; border-radius:10px; background-color:#3B5999; border:3px solid #2B2B2B; margin-bottom:10px; padding:10px 7px; width:540px; } .fb_like_top { overflow:visible; padding:0;margin:0 0 5px; width:349px; height:24px; background:url("http://lh5.ggpht.com/_u4gySN2ZgqE/TJ3dpjy9PaI/AAAAAAAABr0/PTUXIS8ykps/fblogo%5B3%5D.jpg") no-repeat scroll left top transparent; } .fb_like_button_holder { -moz-border-radius:10px 10px 10px 10px; border-radius:10px; background:none repeat scroll 0 0 #FFFFFF; padding:12px 12px 0 12px; width:515px; height:42px; }

ARSENAL-UNTOUCHABLE

Khamis, 16 April 2009


Pada awal pagi td saya pergi untuk menyaksikan perlawanan bola sepak UEFA Champion League di kedai mamak di kawasan Petaling Jaya, Seksyen 14. Seperti biasa di dalam kedai yang saya pergi menonton itu dipenuhi dengan penyokong pasukan pilihan masing-masing. Kebanyakan penonton di kedai itu terdiri daripada pelajar UM dan juga segelinitir masyarakat di sekitar Seksyen 14. Saya merupakan peminat setia kepada pasukan gergasi EPL "The Gunners" yang penyokongnya tidak ramai di Kuala Lumpur malah mungkin di seluruh Malaysia ni. Jika nak dibandingkan dengan penyokong MU yang memang boleh dikatakan paling ramai peminatnya di seluruh dunia.

Meskipun saya sampai awal di kedai mamak tu,namun hanya satu saluran tv khas untuk peminat arsenal manakala lima tv yang lain dibuka untuk penyokong MU.Tambahan lagi audio (sounds) bagi peminat arsenal diperlahan manakala hanya pengulas sukan MU vs POrto FC sahaja yang kedengaran.

Tetapi itu pun dah kira bersyukur ada kedai mamak yang mampu buka dua saluran dalam satu masa. Kalau nak cari di tempat lain memang susah beb. Setelah wisel sepak mula ditiup pasukan MU berjaya menghangatkan suasana di kedai tu dengan jaringan sulung dari ikon mereka CR. Meremang bulu dengar sorokan mereka, ramai betul peminat MU tp tak lupa juga ada juga yang mengharapkan PortoFC mengalah MU itu. Kira-kira perlawanan hampir sampai separuh pertama Arsenal mula berjaya menghasilkan gol sulung daripada pemain mudanya TheoWalcot. Selepas separuh masa bersambung, kem Arsenal semakin hangat dengan gol jaringan Adebayor diikuti sepakan penalti daripada RVP. Kali ini tenyata arsenal semakin panas dengan satu kad merah dihadiahkan kepada pemain Villareal.

Arsenal sekarang sudah benar-benar bersedia dan berada di landasan yang betul bagi menempuhi pasukan senegara MU pada sesi separuh akhir nanti yang dijangkakan paling menarik. "Arsenal Keep The Faith"

We're proud to say the name...When we sing the song we win the game.
Arsenal Untouchable

0 comments:

Catat Ulasan