.fb_like_box { margin-top:10px; -moz-border-radius:10px 10px 10px 10px; border-radius:10px; background-color:#3B5999; border:3px solid #2B2B2B; margin-bottom:10px; padding:10px 7px; width:540px; } .fb_like_top { overflow:visible; padding:0;margin:0 0 5px; width:349px; height:24px; background:url("http://lh5.ggpht.com/_u4gySN2ZgqE/TJ3dpjy9PaI/AAAAAAAABr0/PTUXIS8ykps/fblogo%5B3%5D.jpg") no-repeat scroll left top transparent; } .fb_like_button_holder { -moz-border-radius:10px 10px 10px 10px; border-radius:10px; background:none repeat scroll 0 0 #FFFFFF; padding:12px 12px 0 12px; width:515px; height:42px; }

Yang Berlalu

Rabu, 15 April 2009

Assalamualaikum, sudah lamah saya tidak menghantar sebarang 'post' ke dalam blog ini. Blog ini sudah saya anggapkan sebagai sebuah diari peribadi yang boleh ditatap di mana-mana saja saya berada sekiranya terdapat akses internet. Banyak perkara yang telah berlalu begitu saja tanpa sempat saya kongsikan sebagai tanda saya gembira. Perkara yang telah dilewati baru-baru ini adalah seperti ABPBH yang diungguli oleh Raja Lawak Astro, Ahmad Nabil. Keputusan pilihanraya kecil di tiga kawasan Dun Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Air juga sudah dikatahui umum akan keputusannya iaitu hanya kawasan Dun Batang Air sahaja yang mampu dikekalkan kerusinya oleh pihak kerajaan Barisan Nasional. Dalam masa yang sama juga Dato' Seri Najib yang baru sahaja mengangkat sumpah menjadi Perdana Menteri Malaysia yang Ke-Lima telah cuba meyakinkan kepada rakyat bahawa dia adalah penyambung warisan oleh allahyarham bapanya Tun Abdul Razak. Tahniah diucapkan kepada Dato' Seri Najib dan sekeluarga.

Masih lagi dalam suasana politik, penyerahan kuasa Datuk Seri Abdullah telah mendatangkan keyakinan baru oleh semua lapisan masyarakat sehinggakan Tun Mahathir mengotakan janjinya untuk menyertai semula UMNO dan menyokong kembali Barisan Nasional. Ekonomi negara juga turut mengalami pemulihan yang semakin baik berikutan kestabilan politik dalam negara semakin meyakinkan dan berkembang maju di bawah lembayung pimpinan baru.

Dalam bidang lain pula, kes pembunuhan wanita Monggolia, Atlantuya Sharibuu telah sampai di penghujung perbicaraannya setelah hanya seorang suspek yang dibebaskan iaitu Razak Baginda manakala Koperal Sirul dan KPT Azilah yang dikenakan hukuman gantung sampai mati akibat tuduhan membunuh. Pelik tapi apa motif pembunuhan dan siapa dalangnya, semuanya hanya Allah yang maha mengetahuinya. Kita hanya mampu berdoa agar Allah mengampunkan dosa orang-orang yang sentiasa mengingatinya dan memberikan ganjaran syurga kepada mereka yang soleh dan solehah.

Sekian, terima kasih.

~red~

0 comments:

Catat Ulasan