.fb_like_box { margin-top:10px; -moz-border-radius:10px 10px 10px 10px; border-radius:10px; background-color:#3B5999; border:3px solid #2B2B2B; margin-bottom:10px; padding:10px 7px; width:540px; } .fb_like_top { overflow:visible; padding:0;margin:0 0 5px; width:349px; height:24px; background:url("http://lh5.ggpht.com/_u4gySN2ZgqE/TJ3dpjy9PaI/AAAAAAAABr0/PTUXIS8ykps/fblogo%5B3%5D.jpg") no-repeat scroll left top transparent; } .fb_like_button_holder { -moz-border-radius:10px 10px 10px 10px; border-radius:10px; background:none repeat scroll 0 0 #FFFFFF; padding:12px 12px 0 12px; width:515px; height:42px; }

DAP KEDAH KELUAR PAKATAN RAKYAT

Khamis, 2 Julai 2009


Meskipun cuma satu kerusi yang dipegang oleh DAP di negeri Kedah, namun mereka juga penyumbang kepada kemenangan Pakatan Rakyat di negeri tersebut untuk mengurangkan kuasa penuh yang sebelum ini dikuasai oleh kerajaan Barisan Nasional.

Isunya hanya disebabkan kerajaan negeri Kedah iaitu PAS yang mengambil tindakan untuk merobohkan pusat sembelihan babi yang menjadi hak milik kaum Cina di Kedah. Ia dilaksanakan oleh Majlis Perbandaran Alor Star yang terpaksa merobohkan pusat penyembelihan babi tersebut. Ini membuatkan kaum Cina di Kedah naik berang dengan tindakan tersebut.

Tindakan merobohkan pusat sembelihan tersebut wajar kerana ia mampu untuk mengelakkan masalah hari ini iaitu penularan selsema babi Influenza A H1N1. Namun ia telah menjadi satu permasalahan politik yang melanda Pakatan Rakyat. Mungkin hari ini berlaku di negeri Kedah tetapi bagaimana pula tuntutan dari parti komponen yang lain di beberapa lagi buah negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat.

Bukan senang hendak memerintah negara yang terdiri daripada rakyat yang berbilang bangsa. Hati rakyat perlu dijaga meskipun pelbagai tuntutan yang kurang disenangi oleh majoriti negara ini namun mereka juga telah diberikan hak untuk sama-sama untuk membangunkan negara bangsa Malaysia ini.

Sepatutnya rakyat Malaysia ini perlu meneliti terlebih dahulu sistem dan teknik yang telah lama digunapakai oleh Barisan Nasional dalam pentadbiran. BN bukan satu pakatan yang berasaskan Islam kerana ia mementingkan perpaduan dan pembangunan bersama. Namun Pakatan Rakyat terdiri dari pelbagai matlamat masing-masing yang diperjuangkan oleh parti itu sendiri. Ini bukanlah pakatan rakyat tetapi pakatan untuk menjatuhkan kerajaan, lebih baik mereka lupakan sahaja niat mereka untuk menakluk Tanah Melayu ini kerana orang Melayu telah pun sedar akan temberang yang dilakukan pembangkang. Nama pun pembangkang, kerjanya hanya hendak menghentam saja hinggakan Parlimen kacau bilau dan banyak isu yang tak layak dibincangkan di persidangan Parlimen terpaksa dilayan dan membuang masa.

0 comments:

Catat Ulasan