.fb_like_box { margin-top:10px; -moz-border-radius:10px 10px 10px 10px; border-radius:10px; background-color:#3B5999; border:3px solid #2B2B2B; margin-bottom:10px; padding:10px 7px; width:540px; } .fb_like_top { overflow:visible; padding:0;margin:0 0 5px; width:349px; height:24px; background:url("http://lh5.ggpht.com/_u4gySN2ZgqE/TJ3dpjy9PaI/AAAAAAAABr0/PTUXIS8ykps/fblogo%5B3%5D.jpg") no-repeat scroll left top transparent; } .fb_like_button_holder { -moz-border-radius:10px 10px 10px 10px; border-radius:10px; background:none repeat scroll 0 0 #FFFFFF; padding:12px 12px 0 12px; width:515px; height:42px; }

Arsenal Merudum

Jumaat, 19 Februari 2010

Prestasi Yang Kurang Memuaskan


Kedudukan Arsenal sebagai pesaing hebat di arena Liga Inggeris tidak lagi menjadi ketakutan kepada gergasi bola sepak yang lain. Ini dibuktikan dengan kekalahan Arsenal kepada pasukan dari Portugal iaitu Fc Porto dalam saingan Liga Juara-juara pagi kelmarin. Kekalahan yang dianggap memalukan ini memberi tamparan hebat kepada penyokong Arsenal di seluruh dunia malah seolah memberi petanda bahawa Arsenal masih belum mampu merangkul sebarang piala pada musim ini. Keadaan ini telah berlanjutan hampir lima tahun dan ia merupakan suatu petanda yang kurang sihat kepada pasukan ini.

Meskipun pengurus Arsenal, Arsene Wenger sering menjadi sebutan oleh pengurus bola sepak yang lain sebagai seorang yang pakar dalam percaturan di atas padang tetapi ia masih belum cukup untuk membawa pulang sebarang piala buat masa sekarang. Tambahan lagi dengan gandingan pemain muda Arsenal dengan pemain berpengalaman yang masih lagi main di Arsenal belum menunjukkan reaksi positif. Berbekalkan pemain lama yang di bawa pulang iaitu Sol Cambell, ia masih belum cukup membawa semangat ‘The Old Gunner”.

Cakap-cakap antara peminat Arsenal yang yakin Arsenal mampu untuk membawa masuk seorang lagi pemain handalan yang datang dari sebuah kelab di liga Perancis iaitu Maroune Chamakh. Perpindahan besar yang ingin dilakukan oleh Wenger kali ini menjadikan persoalan besar kepada barisan pemain hadapan Arsenal sebelum ini, adakah mereka tidak hebat dan mengapa mereka masih bermain di Emirates. Itulah punca kelemahan bermain secara total di atas padang kerana ia akan menyebabkan lebih ramai pemain yang akan tercedera dan terpaksa berehat panjang. Selepas berehat panjang ia juga mengakibatkan pemain hilang keyakinan semasa bermain dan risau akan kecederaan lama berulang. Jadi seharusnya Arsenal perlu lebih terbuka dalam melaksanakan corak permainan yang lebih pelbagai dan perlu juga bergantung kepada skil individu untuk memusnah pertahanan lawan.

0 comments:

Catat Ulasan