.fb_like_box { margin-top:10px; -moz-border-radius:10px 10px 10px 10px; border-radius:10px; background-color:#3B5999; border:3px solid #2B2B2B; margin-bottom:10px; padding:10px 7px; width:540px; } .fb_like_top { overflow:visible; padding:0;margin:0 0 5px; width:349px; height:24px; background:url("http://lh5.ggpht.com/_u4gySN2ZgqE/TJ3dpjy9PaI/AAAAAAAABr0/PTUXIS8ykps/fblogo%5B3%5D.jpg") no-repeat scroll left top transparent; } .fb_like_button_holder { -moz-border-radius:10px 10px 10px 10px; border-radius:10px; background:none repeat scroll 0 0 #FFFFFF; padding:12px 12px 0 12px; width:515px; height:42px; }

Januari Tujuh

Jumaat, 7 Januari 2011


Terkini

                Tak sangka orang yang kita anggap kawan kini adalah lawan yang akan tikam dari belakang. Dunia-dunia, mengapalah ketidakadian berlaku di sana-sini. Akhir zaman mungkin, tapi itulah, lagi difikir akan menyakitkan dan pedih. Semua kerja tak menjadi dan kehidupan jadi celaru. Peringatan orang di luar sana, kau boleh berjaya kalau kau berusaha di tempat dan waktu yang betul tetapi kadang-kadang nasib sebenarnya memainkan peranan yang penting. Kalau nak dikirakan nasib memang aku antara orang yang paling malang dalam dunia ni. HaHaHa… aku tergelak kalau terfikirkan tentang nasib, memang selalunya menghampakan dan tambahan lagi fikiran yang melayang-layang itu sukar dikembalikan ke tempat asalnya. Kalau dah nak malang tu datangnya bertimpa-timpa, tak pernah sesaat tertangguh untuk aku sedar terlebih dahulu. Hmm… makin lama makin benci akan sesuatu tetapi “who cares”. Ramai yang tak percaya dengan apa yang mereka dengar tapi mungkin ramai yang lebih tak percaya dengan apa yang mereka akan lihat. Kebanyakkan orang takkan pernah kisah dengan masalah yang dirahsiakan tetapi itulah jeritan hati katanya.



                Motivasi yang paling mudah adalah bersabarlah dan mungkin ada hikmah disebalik semua ini. 24 tahun aku dengar benda yang sama tanpa rasa jemu walau sejenak. Walaupun aku cuba buat pura-pura tak dengar tetapi itulah yang aku terima nanti dan sentiasa ia berkisar dalam kehidupan aku yang tak berapa nak bernasib baik ini. Aku tertanya bila semua ini akan berada dalam keadaan yang betul atau memang aku yang tak betul atau ‘insane’. Entahlah semuanya dirancang tanpa perlu persetujuan, usaha yang salah menghantui kehidupan aku. Sekali lagi aku belajar membuat kesilapan kerana aku tak pernah tahu apa yang salah dan apa yang betul. Susahlah macam ni, memang lama kalau nak belajar semua ini satu persatu, tetapi ini bukanlah suatu pilihan yang kau dapat pilih walaupun telah beristkharah. Semuanya berjalan dengan pantas dan menyakitkan luaran dan dalaman. Pelik tapi benar dan inilah yang aku rasa sepanjang kehidupan ini. Setiap kali ada peluang untuk gembira, bayangan ketakutan itu akan terus terlintas dan akan membuatkan aku akan terus takut lagi untuk melangkah dan maju kehadapan. “Mental Blocking” yang sebegini serius sedikit menyukarkan perkembangan otak secara normal tambahan lagi kau menanggungnya secara sendiri dan longlai.

                Sejarah adalah sesuatu yang kita telah lalui dan ingatkan dalam bayangan tetapi masa hadapan adalah sesuatu yang kita juga bayangkan tetapi di dalam imaginasi. Kedua-duanya berlaku secara serentak dalam minda dan memberikan impak yang mendalam dalam kehidupan harian. Melalui tulisan aku dapat melepaskan semua yang menganggu fikiran aku yang dah berkarat ini. Tulisan juga sebenarnya ubat untuk aku merawati kesakitan ini. Meskipun tidak menyembuhkan tetapi sekurangnya aku mampu pindahkan sedikit tenaga yang negative itu ke alam cyber ni. Makin hari aku semakin pelik dan rumit. Gelak pun kena paksa tapi kalau nak menangis tak perlu disuruh. Apa punya lelaki la kau ni, lemah tak bertempat. Mungkin itu apa yang orang akan pandang aku dengan pandangan sinis. Peduli apa aku, kau pernah ke? Hahahaha… Dunia-dunia, kau terasa kosong dengan angan-angan yang tak tercapai tapi penuh dengan mimpi yang indah dan menggembirakan.

0 comments:

Catat Ulasan