.fb_like_box { margin-top:10px; -moz-border-radius:10px 10px 10px 10px; border-radius:10px; background-color:#3B5999; border:3px solid #2B2B2B; margin-bottom:10px; padding:10px 7px; width:540px; } .fb_like_top { overflow:visible; padding:0;margin:0 0 5px; width:349px; height:24px; background:url("http://lh5.ggpht.com/_u4gySN2ZgqE/TJ3dpjy9PaI/AAAAAAAABr0/PTUXIS8ykps/fblogo%5B3%5D.jpg") no-repeat scroll left top transparent; } .fb_like_button_holder { -moz-border-radius:10px 10px 10px 10px; border-radius:10px; background:none repeat scroll 0 0 #FFFFFF; padding:12px 12px 0 12px; width:515px; height:42px; }

Ramadhan ya Ramdhan

Ahad, 5 Ogos 2012

Sepatutnya menjadi bulan yang disenangi tetapi ia akan bakal berlalu seperti mana aku seolah tidak pernah ketemu dengan bulan ini. Sejak 2,3 tahun kebelakangan ini Tarawikh telah menjadi semakin jauh dan menyepi. Ini disebabkan tuntutan kerja dan tuntutan duniawi. Maka tidak hairanlah aku semakin menjauhi bulan yang ditunggu oleh semua orang Islam di dalam dunia.

Hati tidak akan pernah tenang dengan apa yang telah kita kecapi meskipun kita telah menyangkakan apa rezeki yang ada sekakrang ini mungkin adalah yang terbaik buat diri kita.Aku terlalu banyak berharap dan meminta kepada Tuhan dan terasa seolah sudah malas untuk melayan karenah aku dan kehidupan aku .

Menulis ini berharap suatu hari nanti aku akan kembali membaca diari kehidupan aku yang telah lampau dan kedukaan yang pernah aku alami dalam sepanjang kehidupan ini.Hati tak tenteram, jiwa kosong, iman tidak bertambah tetapi aku masih punya agama dan kepercayaan kepada Tuhan yang satu dan Yang Maha Kuasa.

Bukan senang untuk mencari keseronokan itu dan aku telah kebuntuan dalam pencarian aku selama ini.Aku berharap segala urusan aku di dunia ini akan cepat selesai dan berakhir.Nikmat kesyukuran itu sudah tidak wujud dalam realiti dan aku semakin tua dan lelah.Menanggung derita keluarga yang berpanjangan.Semua berantakan tanpa ada apa yang tinggal untuk diwariskan.Aku ingin ke temu tuhan dan ingin sekali kepadanya.Apakah ia suatu yang mustahil untuk aku menghadap Raja kepada segala raja ini dalam keadaan aku tidak ada sedikitpun pemberat kebaikan yang menyebelahi aku dalam hayat aku yang lampau. Yang ada hanyalah aku dan diri aku sendiri seorang diri yang menangisi kesedihan.

Sebut tentang menangis.Dah lama aku tak menangis dan dah lama aku tak merasa seronok.Kini tinggal aku seorang diri dan terus menyepi dari kehidupan orang ramai. Mungkin ini adalah ramalan tepat sejak aku masih di bangku sekolah rendah lagi. What a pity boy?...

Sekian.

0 comments:

Catat Ulasan